Mustika kookose kook üleöö kaerad chia seemnetega

Mis saab olla maitsvam kui isevalmistatud tervislik ja magus kook kogu perele

Mustika kookose kook üleöö kaerad chia seemnetega
Mustika kookose kook Chia seemnetega

ILMATEADE

Kaer (Avena sativa) on eestlaste seas üks meeltmööda ja populaarne supertoit ehk eesti keeli väge täis toit. 

VIDEO: Evelin Ilves supleb Lussuliival

Maitsva mustikakoogi valmistamiseks vajame tervislikke koostisosasi mida leiad kõigist hästivarustatud kauplustest.

Toitumisteadlased on avastanud kaeral mitmeid märkimisväärseid tervisele kasulikke omadusi. Seda ennekõike tänu kaeras leiduvatele beetaglükaanidele. Beeta-glükaan on peamiselt kaeras ja odras looduslikult sisalduv vees lahustuv kiudaine. Juba 1980ndatel avastati, et beeta-glükaanid aitavad alandada LDL ehk ‘’halva’’ kolesterooli taset veres. Kui süüa kaera siis selles leiduv beetaglükaan takistab toiduga omandatava kolesterooli imendumist.

 - Sega täistera kaerahelbed, kookosjook, tšiiaseemned, vanillisuhkur, mesi ja peotäis külmutatud mustikaid.

 - Jäta üleöö ligunema.

 - Hommikul sega läbi ja lisa meelepäraseid lisandeid näiteks kookoslaaste.

Koostisosad

  • Kookosjook: 1 klaas
  • Kaerahelbed: 0.5 klaasi
  • Chia seemned:  1 spl
  • Vanillisuhkur:  0.5 tls
  • Mesi:  1 tls
  • Külmutatud mustikad:  1 peotäis
  • Kookoshelbed:  1 spl

Hea Hind